Az optika elterjedése

Gyakorlatilag életében egyszer közel mindenki volt már életében egy optika üzletben. Egyfelől a társadalom igen jelentős része sajnos látáskorrekcióra szorul, de ha ez nem jellemző gyermek, avagy felnőttkorában, az öregkori rövidlátás sajnos ebben az esetben is egy igen reális lehetőség. Mindemellett az optikák ma már nem csak a látáskorrekció, de a napszemüvegek piacán is igazán otthon vannak. Ahhoz pedig tudvalevőleg nem kell látásproblémákkal küszködni, hogy valaki igényes és szép napszemüveget akarjon.

Ennél fogva tehát mind szemüveges, mint tökéletesen látóknak oka van megfordulni az optikába. Ennek egy másik előfeltétele természetesen, hogy legyen lég optika és elég jó lefedettség az országban, hogy mindenkinek a viszonylagos elérhető közelében legyen egy. Ennek szerencsére technikai akadályai nem igazán vannak mára. A századforduló után fejlődött és egyre inkább fejlődött tovább annyira a szemüveg gyártás, hogy ne csak a tehetősebbek kiváltsága legyen. Mivel egyre szélesebb rétegek engedhették meg maguknak, hogy szemüveget készíttessenek, sőt mára már a kontaktlencse sem jelent jelentősen nagyobb anyagi ráfordítást. De hol és mikor érdemes meglátogatni egy egy üzletet?

Az optika alapvető feladatköre

Hagyományosan természetesen az optika legfelkapottabb terméke a szemüveg. Ez vitathatatlan. Az első látáskorrekciós eszköz ez, melynek gyökerei valójában évezredekre nyúlnak vissza, mégis a nagy áttörést a keret feltalálása illetve újra felfedezése jelentette, hogy szemüvegszárak által rögzíteni lehet az arcra.

Ehhez az alapvető termékhez tartozik egy másik igen alapvető kiegészítő szolgáltatás is: a látásvizsgálat. Gyakorlatilag a kettő kéz a kézben jár, hiszen képtelenség szemüveget csináltatni anélkül, hogy tudnánk mik a lencse paraméterei. Persze keretet ettől még választhatunk – és örüljünk is neki, hogy a választásra lehetőségünk adódik – száz évvel ezelőtt, sőt, még a rendszerváltás előtt sem igazán volt erre mód. Arról igen hamar meggyőződött a szemüveget készítők közege, hogy a látásvizsgálatot nem végezheti más, csak képzett szemészorvos. Ugyanis itt nem csak arról van szó, hogy valaki egy gép elé ülteti a vásárlót és a gép megméri a szem paramétereit.

Korábban egyfelől nem voltak ilyen fejlett gépek, képzettség nélkül már magukat a vizsgálatokat sem igazán lehetett elvégezni. Éppen ezért hagyományosan is szemészorvos végzi ezeket a vizsgálatokat. Másfelől itt zajlik egyfajta szűrés is. Pláne, ha inkább kontaktlencsékben vagyunk érdekeltek nagyon fontos, hogy egészséges szemünk legyen, hiszen a fertőzések, visszafertőzések veszélye ebben az esetben sokkal nagyobb. Viszont szemüvegviselés esetében is fontos, hogy ép és egészséges szemünk legyen, így ez is egy elmaradhatatlan része a látásvizsgálatnak.

Az optika fiatalabb funkciói

A belvárosban járva szinte minden sarkon a nagyobb és forgalmasabb csomópontok táján, belebotlunk egy egy optika üzletbe, melyekből nem mindegyik franchise. Az eoptika az optika szekértője és egyben egy online webshop működtetője is például egy lelkes csapat működtetésében él tovább. Ők is tisztában vannak vele, hogy a rugalmasság a minél nagyobb választék olyan versenyelőny, amiről nem szabad lemondani.

A kontaktlencse manapság már szintén alapszolgáltatásnak számít egy optika üzletben, pedig még néhány évtizede a társadalom kis hányada tudta csak megengedni magának. Napjainkra a kontaktlencse viselés egy jól bejáratott műfaj. Nem is kell magyarázni, mi ez és nem is elérhetetlen az átlagember számára. Ehhez kapcsolódóan pedig számos kiegészítő terméket is megtalálunk az üzletek polcain. Ápoló folyadékokat, tokokat, szemszárazság elleni cseppeket illetve számos féle lencsét, kinek mi illik leginkább a személyes adottságaihoz.

Mint fentebb említettem a napszemüvegek ipara is igen jelentős hányadát teszi ki egy optika éves eladásainak. Egyrészt kiváló szezonális termék, másfelől a divatirányzatokhoz kapcsolódóan már egy stílusos kiegészítő is egyben – nem csak funkcionális darab. A szemüvegek és napszemüvegek mellett természetesen szintén számos kiegészítő terméket találunk. Egy felől tokokat, törlőkendőket, másfelől azt a számos réteget, polár szemüveget – és nem mellesleg a temérdek keretkínálatról se feledkezzünk meg!

Optika kínálat online

Az optika termékek tipikusan az a műfaj, ahol érdemes online rendelni. Ha például kontaktlencsét hordunk és már jól bejáratott terméket használunk, magunk is betanultuk és sikeresen elsajátítottuk a kontaktlencse hordás minden csínját bínját, akkor igazán fölösleges azért várnunk a sorunkra egy üzletben, ami nem is feltétlenül esik útba, amit otthonunk kényelméből is megrendelhetnénk.

Ráadásul egy egy spécibb lencse ugyanúgy nem biztos, hogy pont van ott helyben a boltban raktáron. Hányszor futottunk már bele abba a kijelentésbe, hogy berendelik nekünk és akkor majd x nap múlva vissza kéne jönni. Minek? Ennél sokkal egyszerűbb online megrendelni, pláne, hogy ebben az esetben postai kézbesítéstől a pick up pointokon át a házhozszállításig számos módon élvezhetjük a kiszállítást.

Previous post Mi mindenre nem jók a WC ülőkék!
Next post Miért jó a portfólió fotózás?